תחזוקת ילדינו בעונת המעבר ובחורף / קרן לפלר

עונת המעבר מביאה איתה צבעים וריחות חדשים, שקיעות יפות, פריחות וכן גם מחלות.

החדר (בבית, בגן ובכיתה) פחות מאוורר וילדים נדבקים מהר אחד מהשני, אלרגיות רבות צצות להן עם הפריחה החדשה והאבק הרב שמביאה הרוח.

הלבוש הקל, שמעדיפים הילדים, מקרר את הגוף ומחליש את מערכת החיסון.

החגים מקשים על שיגרת חיים קבועה ומסודרת (במיוחד אצל ילדינו) דבר המכניס את הגוף למתח.

הדבר הכי חשוב בעונות אלו הוא תחזוק מערכת החיסון שלנו ושל ילדינו.

לחיזוק מערכת החיסון מומלץ:

מספר שעות מכובד של שנת בלילה. בקרב ילדים לפחות 8-10 שעות תלוי בגיל.
לקיחת אכינצאה וויטאמין C באופן קבוע פעמיים בשבוע.

תזונה בריאה ומגוונת.

להלן מספר טיפים –
רצוי להמעיט בצריכת “ג’נק פוד” כמו פיצה, המבורגר, פלאפל, במבה, ארטיקים, סוכריות וכדומה.

המלצה לתפריט ילדים יומי :

שתי מנות חלבון: עוף, דג, בשר, חומוס, ביצה, גבינה, תבשיל סויה, שקדים. כמות נכבדה של חלבון ניתן למצוא גם במאכלים כמו: אורז, מוצרי חיטה, שיבולת שועל, תירס ושעועית.
שתי מנות פחמימה: מוצרי חיטה, תפוח אדמה, אורז, קטניות, גזר, חלב ומוצריו ופירות.
כמה שיותר ירקות ובמיוחד ירקות עם עלים ירוקים.
לפחות שלושה פירות.
לוותר על שתית משקאות מוגזים וממותקים, להרבות בשתיית מים ומיצים טבעיים.

ואם בכל זאת חלינו, להלן מספר בעיות נפוצות והטיפול הטבעי בהן –
דלקות אוזניים, אוזניים סתומות: לחצי כוס שמן זית הוסף רבע בצל חתוך,שתי שיני שום חתוכות ושתי טיפות שמן אתרי לבנדר. להשרות כשעתיים. להעביר התמצית לכלי סגור. לטפטף 3 פעמים ביום 2 טיפות לשתי האוזניים.
ניתן לשמור התערובת במקום חשוך לפעמים הבאות, לא לאכסן במקרר.

שפתיים סדוקות: מומלץ למרוח שמן דקל או פרופוליס – ניתן להשיג בחנויות טבע.
חום גבוה – כיצד מורידים: להשרות לדקה זוג גרבי כותנה בכוס מים קרים עם שלוש כפות חומץ. לטבול את כפות הרגלים מספר דקות במים חמימים עד שהן נעשות ורודות, לנגבם ולגרוב את הגרביים הקרות, לאחר שסחטנו אותן. על הגרביים הקרות לגרוב עוד זוג גרביים יבשות. להשאיר ל 5-10 דקות, כמה שהילד מסוגל. הפעולה מורידה חום ומעלה את פעולת מערכת החיסון.
בעיות במערכת הנשימה, התקררות, קשיים בנשימה וליחה: להוסיף למכשיר אדים 5 טיפות שמן אתרי אקליפטוס או קורנית. כשמופיעה נזלת מומלץ להמעיט באכילה, לוותר על מוצרי חלב, בננות ותפוזים ולהוריד בכמות הפחממות.
ב – 244 שעות הראשונות לשתות מיץ גזר, לימונדה או מנגו המכילים הרבה בטא קרוטן או תפוחים עם קצת דבש. להשתדל לאכול בעיקר פרות ויקרות המכילים הרבה ויטאמינים. 

עדיף לאכול אוכל נוזלי הקל לעיכול כמו מרק עוף המכיל הרבה פוטסיום. לא לאכול חד סוכרים כמו סוכר, ממתקים ופרות.
ביופלבנואידים טבעיים (שהנם נגזרות של ויטאמנים ( CC נמצאים בדברים סגולים כמו אוכמניות, דובדבנים, גרעינים של ענבים וקצת גם בענב עצמו, בשזיפים מיובשים – מומלץ להשרותם כמה שעות במים רתוחים ולשתות את המיץ.

 תוספים תזונתיים:

ויטאמין C – ניתן לקחת עד 1 גרם ביום, כשעה וחצי לפני או אחרי הארוחה.  

כדורי אבץ למציצה, מינרל המעורר את מערכת החיסון ומחטא – לא יותר מ 5 מ”ג ליום.
טיפות אכינציאה להוסיף למים או למיץ על פי המינון המופיע על הבקבוק.
לא מומלץ לקחת החיזוקים הנ”ל באופן קבוע כיוון שהגוף מתרגל והתנגודת יורדת.

מאחלת לכולנו הרבה בריאות !

 

 להתייעצות טלפונית חינם או לקביעת פגישה חייג 052-2237103