כמו שהבטחתי ממשיכה במתן טיפים שימושיים מול אתגרים יומיומיים עם ילדנו היקרים.

בפעמים הקודמות התייחסנו לכאבי בטן והכנת שיעורי בית.

הפעם על קשיי הרדמות   . . .

להלן כמה טיפים שימושיים בהתמודדות מול האתגרים היומיים: (נכתב בלשון זכר מתאמי נוחות בלבד)

בעיות שינה על שום מה ?

מחקרים רבים נכתבו בנושא. למה קשה לילדים להירדם ? למה שעות הערב הם מאבק רצוף ומיגע ? למה כל כך קשה לילדינו להיכנס למיטה וללכת לישון ? למה ולמה …

המסקנה העיקרית הינה ששינה מהווה עבור ילדים, פרידה מההורה.

הילד מפחד (בלא מודע) שכשיעצום את עיניו לא יראה שוב את אבא ואמא. נשמע נדוש, אבל זה אמיתי.

מה עושים ?

ממליצה לבלות את הערב ביחד. לאכול ארוחת ערב משותפת, כניסה נעימה למקלחת ללא ויכוחים.

אצלנו בבית עושים תחרות מי מגיע ראשון לחדר הרחצה, אחרת מאוד קשה להיפרד מהטלוויזיה. אני מסדרת לבני את המים החמים ומשאירה את שאר העשייה בידיו.

אם יש לכם ילדים קטנים (עד גיל חמש), מומלץ לפנות יותר זמן לרחצה, לפחות חצי שעה. אפשרו להם לשחק באמבטיה, סבנו ודגדגו את גופם תוך כדי, אפשר לעבור על כל חלק בגוף ולציין את שמו.

מזמינה אתכם לשלוח אנרגיה מרגיעה דרך כפות ידיכם בזמן שאתם מקלחים אותם.

כניסה למיטה יכולה להיות מלווה בסיפור או לא.

באופן אישי מעדיפה לא לקרוא סיפור מידי יום. ילדים יוצרים מהר מאוד התניה (במיוחד אם נעים להם). אם הרגלנו אותם ומשהו פתאום השתנה (היו אורחים, חזרנו מאוחר וכדומה) הם יתקשו להירדם אחרת.

רצוי להשאיר מנורת לילה דולקת בחדר או תאורה במסדרון.

לכסות בשמיכה ולהיפרד ב”לילה טוב, חלומות פז, נתראה בבוקר” וכדומה.

התגברות על פחדים

ילדים רבים חוששים מהחושך, גנבים, מפלצות וכפי שכבר ציינתי – שלא יזכו לראות את הוריהם יותר. חשוב להיות אמפאטיים לחששותיהם. להסביר שאתם בחדר השני כאן ליד שומרים עליהם, לבדוק ולחפש מפלצות מתחת למיטה במידת הצורך, להסביר שדלת הכניסה נעולה היטב ואתם שומרים מפני גנבים ושבבוקר שתהיו הדבר הראשון שהם יראו.

לחבק חפץ מעבר עד שנרדמים, יכול להתאים עד גיל 10. החפץ מאפשר להם להרגיש שאינם לבד ומרגיע אותם

לפני השינה אנחנו רוצים לייצר כמה שיותר רוגע. כך שזה מומלץ.

מזמינה אתכם לנסות בבית, אשמח לענות על שאלות.

 להתייעצות טלפונית חינם או לקביעת פגישה חייג 052-2237103