לימות החורף הקרים, מהיר וקל להכנה. המרק האולטימטיבי – גם טעים וגם בריא, מלא בחומרים מחזקי מערכת חיסון ומונעים מחלות.

ממליצה על המתכון הבא: מטגנים בצל בסיר גדול עם קצת שמן זית. מוסיפים מים, עלי פטרוזליה וכוסברה, גזר, כוס גריסי פנינה, קצת מלח ופלפל ומביאים לרתיחה. משאירים על אש קטנה,  לאחר
כשעה מוסיפים ברוקולי וכרובית ומשאירים על האש לעוד 10 דקות. להעשרת הטעם ניתן להוסיף כמה שוקי עוף בתחילת הבישול.

בתאבון !

ערכים תזונתיים:

ברוקולי – מכיל מעט מאוד קלוריות. שופע בויטאמים C, A, D,K. מכיל ויטאמיני B1,2,3,6, מגנזיום, אשלגן סידן, חומצה פולית, מנגן וסיבים תזונתיים.
בברוקולי כימיקלים המונעים סרטן ובולמים את התפשטותו. הכמות הרבה של ויטאמינים והמינרלים, מסייעת לחיזוק מערכת החיסון בגופנו, מונעת מחלות לב ומפחיתה את נזקיהן.

מרכיבים מסוימים בברוקולי מסייעים בתיקון תאי עור שניזוק מהשמש.
בזכות הריכוז הגדול של ויטאמין C וסידן הוא מחזק את העצמות בגופנו ומונע מחלות עצם.
הברוקולי מסייע במניעת סרטן שלפוחית שתן, קטרקט, דלקות מפרקים, כיבים ומומים מולדים.

גזר – ירק שורשי עשיר בבטא קרוטן, החומר המשמש ליצירת ויטאמים A המשפר ראיית לילה, מסייע לתפקוד תקין של מערכת החיסון בגופנו (בשל היותו נוגד חימצון), שומר על העור ומונע סרטן ע"י עידוד תקשורת בין התאים בגופנו.
בגזר נמצא גם אשלגן, המפחית את הסיכון ליתר לחץ דם ומחזק את העצמות.
ויטאמיני B חיוניים להפקת אנרגיה בגוף וחומצה פולית מונעת מומיםמולדים במערכת העצבים.
הגזר מכיל ויטאמין K החיוני לקרישת הדם בגופנו, ויטאמין E נוגד חמצון המסייע בחיזוק הגוף ומאט תהליכי הזדקנות, ויטאמין C גם הוא נוגד חימצון חזק ולכן מסייע בחיזוק מערכת החיסון, מפחית סיכון למחלות לב, שבץ מוחי וסרטן.
בגזר קיימים סיבים תזונתיים המסיעים לפעילות תקינה של מערכת עיכול ולהאטת הספיגה של סוכר וכולסטרול מהמזון.

כרובית – שייכת למשפחת המצליבים, מכילה ברזל, סידן, ויטמין B, C אשלגן וקרטנואידים (ויטמין A) ולכן מסיעת בשמירת מאזן השומנים בדם והשמדת תאים סרטניים.  מסייעת בעצירתדימומי חניכיים. מכילה חומרים פעילים דמויי אסטרוגן הנקראים פיטואסטרוגנים ולכן מומלצת במיוחד למניעת תופעות גיל המעבר.

בצל – הבצל מכיל ויטאמין  E,Cוסלניום, נוגדי חימצון השומרים על מערכת החיסון בפרט ובריאות הגוף בכלל ומסיעים בהחלמה ממחלות. יש בו חומצה פולית וויטאמין B1,2,66. ניתן למצוא בבצל גם אשלגן ובטא קרוטן. הבצל משופע באינזימים וקו-אנזימים המשפרים ומסיעים למערכת העיכול בגופנו.

גריסי פנינה – הגריסים הם שעורה מעובדת, שהסירו ממנה את הנבט והקליפה. למרות ההסרה עדיין קימים בגריסים חומרים מזינים מבינהם: סידן, ברזל, אשלגן וויטאמין B33. לגריסים אינדקס גליקמי נמוך ולכן מומלצים לאכילה במיוחד לחולי סכרת ונשים בהריון עם בעיית סוכר.
מרכיב חשוב נוסף בגריסים הוא הגרמניום, מחקרים חדשים מראים שהוא מעורר את מערכת החיסון לפעילות מוגברת ולכן יעיל במצבי התקררות, וגדילה (הריון, ילדות וגיל ההתבגרות). 

מאחלת לכולם הרבה בריאות בימי החורף הקרים

ובתאבון

 

 להתייעצות טלפונית חינם או לקביעת פגישה חייג 052-2237103